پایگاه اطلاع رسانی علوم ارتباطات 1393

وبلاگ دانشجویان ارشدعلوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی-واحد قوچان

پایگاه اطلاع رسانی علوم ارتباطات 1393

وبلاگ دانشجویان ارشدعلوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی-واحد قوچان

پایگاه اطلاع رسانی علوم ارتباطات 1393

به نام آنکه جان را فکرت آموخت

این پرتال برای تبادل اطلاعات دانشجویان ورودی 93 مقطع ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان ایجاد شده است.
امید آنکه بتوانیم با تعامل ، همفکری ، مشارکت و ارتباطی پویا با یکدیگر در فرایند ارتقا علمی خود و سایر دوستان و همکلاسی ها سهیم باشیم .
بدیهی است مسیرمشترک پیش رو با دریافت نظرات ارزشمند استادان و مشارکت فعال مخاطبان گرامی این وبگاه پربارتر و غنی تر خواهد شد.

مدیر وبلاگ : ناصر برفرازی

barfarazi@gmail.com

پیوندها

۳۴ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

دیگر تا آن نباء عظیم، اندک فاصله ای بیش نمانده است

ناصر برفرازی | پنجشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۳ ق.ظ


اینک زمین در سفر آسمانی خویش به عصر تاسوعا رسیده است و خورشید از امام اذن گرفته که غروب کند.

 دیگر تا آن نباء عظیم، اندک فاصله ای بیش نمانده است و زمین و آسمان در انتظارند. فرات تشنه است و بیابان از فرات تشنه تر و امام از هر دو تشنه تر. فرات تشنهء مشکهای اهل حرم و بیابان تشنهء خون امام و امام از هر دو تشنه تر است؛ امّا نه آن تشنگی که با آب سیراب شود ... او سرچشمه تشنگی است و می دانی، رازها را همه، در خزانهء مکتومی نهاده اند که جز با مفتاح تشنگی گشوده نمی شود. امام سر چشمه راز است و بیابان طف، عرصه ای که مکنونات حجاب تکوین را بی پرده می نماید. مگر نه اینکه اینجا را عالم شهادت می نامند؟ و مگر از این فاش تر هم می توان گفت؟

 روایت محرم، شهید مرتضی آوینی

  • ناصر برفرازی

کلاس کاربرد نرم افزار های کامپیوتری با حضور استاد ایمانیان و دانشجویان گروه دوم از ساعت 14 روز چهارشنبه 29 مهرماه برگزار شد. مروری بر آمار توصیفی و استنباطی و نحوه درج جداول و آنالیز در نرم افزار از جمله مباحثی بود که در این جلسه ارائه شد. همچنین استاد ایمانیان تعدادی از تکالیف درسی را بررسی کرده و در پایان فایل تکمیل شده نظرسنجی را جمع بندی کردند.

ارسال خبر-  آقایان یاسر مشعوفی و رضا سلیمانی


جهت دریافت فایل جمع بندی نظرسنجی اینجا کلیک کنید
حجم: 23.8 کیلوبایت

  • ناصر برفرازی

مفاهیم ، تعاریف و نظریات توسعه در کلاس ارتباطات و توسعه تدریس شد

ناصر برفرازی | پنجشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۴ ق.ظ

سرکار خانم دکتر امیرپور در آخرین جلسه درس ارتباطات و توسعه در مهرماه  در رابطه با  توسعه،  نظریات توسعه ، دوره گذار ، ابعاد نوسازی و سرانجام مفهوم نوسازی توضیحات مبسوطی ارائه کردند.

لازم به ذکر است در این جلسه کنفرانسی ارائه نشد و استاد از دانشجویان خواستند دانشجویان بر اساس زمان بندی اعلام شده کنفرانس های خود را آماده ارائه کنند.

ارسال خبر- آقایان یاسر مشعوفی و رضا سلیمانی

  • ناصر برفرازی

سعه صدر در برخورد با مسائل اجتماعی عنوان موضوعی بود که دکتر طوسی معتمد در کلاس حقوق بین الملل ارتباطات به آن پرداختند.  این جلسه  روز چهارشنبه 29 مهرماه از ساعت 8 تا 10 برگزار شد .

همراهان ارتباطی آقایان حمید حمیدفر، احمد داغستانی، قربان محمد اکبری کنفرانس خود را با موضوع عهدنامه حقوق بشر آمریکا 1969 ارایه کردند. در ادامه نیز سرکار خانم  زردکانلو  واژه های مرتبط به حقوق بین الملل شامل لیبرالیسم، سوسیالیسم و پوپولیسم را به عنوان موضوع کنفرانس خود ارایه کردند.

ارسال خبر-  آقایان یاسر مشعوفی و رضا سلیمانی

  • ناصر برفرازی

قاب ارتباط؛ کارتونی از سیلوانو ملو از برزیل

ناصر برفرازی | چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۲۹ ق.ظ

  • ناصر برفرازی

با محیط کاری نرم افزار Spss آشنا شوید

ناصر برفرازی | دوشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۲ ق.ظ

جهت آشنایی کامل همراهان ارتباطی با محیط کاری نرم افزار SPSS  پاورپوینت آموزشی در ادامه تقدیم می گردد. در این فایل آموزشی اجزای مختلف نرم افزار به صورت تصویری و بسیار روشن توضیح داده شده است وبی شک در استفاده از نرم افزار و انجام تکالیف بسیار کارآمد خواهد بود.


جهت دریافت فایل پاورپوینت اینجا کلیک کنید
حجم: 3.24 مگابایت

  • ناصر برفرازی

نامهای مانا مطبوعات ماندگار

ناصر برفرازی | يكشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۰۲ ب.ظ


منبع- سایت شفقنا

دکتر محمد جعفر محمدزاده درخصوص نام‌های ماندگار روزنامه نگاری ایران در روزنامه اطلاعات نوشت: تاریخ مطبوعات جهان وایران آموختنی‌های فراوان دارد. تورق صفحات مطبوعات پژوهشگران را به عرصه‌های گوناگون راهنمایی می‌کند و هم از این روست که کار دانشنامه‌نگاری در این حوزه نیز مانند سایر حوزه‌های علوم انسانی می‌تواند بستر مناسبی برای پژوهشهای پیرامونی باشد.

مطبوعات ایران پر از نامهای اشخاص و جراید ماندگار است و رجال مطبوعاتی کشور فصل مشبعی از تاریخ این حوزه را به خود اختصاص داده‌اند. مردان و زنانی که در این عرصه به بهای عمر و گاه خون خویش بر راه روشن آزادگی در جراید کشور پای فشرده‌اند. در این میان هستند نامهای مانایی از اشخاص و جراید ماندگار که آن‌چنان به هم گره خورده‌اند که جداشدنی نیستند و از پس دهه‌ها هنوز هم در ملازمت با هم شناخته می‌شوند.

این مختصر بر آن است تا به معرفی چند نمونه برجسته از این جراید و نام‌های ماندگار بپردازد.....

  • ناصر برفرازی

پیشینه تحقیق در کلاس تحلیل محتوا دکتر عظیمی تدریس شد

ناصر برفرازی | شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۵۹ ق.ظ

دکتر عظیمی استاد درس تحلیل محتوا در دومین جلسه که روز پنج شنبه 23 مهرماه تشکیل شد به مرور مباحث گذشته پرداختند و در ادامه موضوعات انتخابی دانشجویان را بررسی کرده و نواقص آن را برشمردند. ایشان در ادامه به موضوع اصلی این جلسه که  پیشینه تحقیق بود پرداخته و  توضیحاتی ارائه کردند.

تکلیف 2- دانشجویان  پیشینه تحقیق موضوع انتخابی خود را  تهیه و برای جلسه آینده ارائه نمایند.

جهت دریافت فایل پاورپوینت درس تحلیل محتوا کلیک کنید
حجم: 222 کیلوبایت

  • ناصر برفرازی

فرایند پژوهش در دومین جلسه تحلیل محتوا تدریس شد

ناصر برفرازی | شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۹ ق.ظ
در دومین جلسه درس تحلیل محتوا فرایند پژوهش و مراحل چندگانه آن توسط دکتر حامد بخشی تدریس شد.این جلسه روز پنج شنبه 23 مهرماه در محل دانشکده علوم انسانی دانشگاه از ساعت 8 الی 11:30 تشکیل شد.
فرایند پژوهش شامل موضوع، بیان مساله، اهداف تحقیق، سوالات تحقیق، روش، نمونه تحقیق و تکنیک های مورد استفاده از جمله مباحثی بود که در کلاس با ذکر مثال ها و مصادیق تشریح شد.
در پایان دکتر بخشی تکلیف جلسه بعد را با توجه به موضوع درس چنین تعیین کردند.
تکلیف 2
الف - موضع و عنوان پژوهش خود را به شیوه مطرح شده در کلاس بیان کنید.مثال:  بررسی ( بازنمایی تصویر) (متغیر اصلی تحقیق) در ( پپام مورد نظر)
ب- برای عنوان تحقیق خود یک بیان مساله بنویسید.
ج- اهداف تحقیق را در 3 تا 5 گزاره بیان کنید.
د- سوالات تحقیق را بیان کنید.
ه- تعاریف اولیه را بنویسید.
  • ناصر برفرازی

سومین جلسه کلاس کاربرد نرم افزار های کامپیوتری در پژوهش های ارتباطی به ادامه آشنایی با نرم افزار Spss اختصاص یافت .در این جلسه که روز چهارشنبه 22 مهرماه در ساختمان دکتر جوانبخت دانشگاه تشکیل شد، استاد ایمانیان به گزینه های موجود در صفحات Variable view و Data view  اشاره کرده و در ادامه در باره مقیاس های کیفی شامل مقیاس اسمی و ترتیبی و همچنین مقیاس های کمی شامل فاصله ای و نسبی با ذکر مثال های متعدد توضیحاتی ارائه کردند.

در پایان مقرر شد با توجه به توضیحات ارائه شده، دانشجویان گروه فایل تکلیف خود را تکمیل کنند و در هفته آینده به استاد ارائه نمایند.

  • ناصر برفرازی