پایگاه اطلاع رسانی علوم ارتباطات 1393

وبلاگ دانشجویان ارشدعلوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی-واحد قوچان

پایگاه اطلاع رسانی علوم ارتباطات 1393

وبلاگ دانشجویان ارشدعلوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی-واحد قوچان

پایگاه اطلاع رسانی علوم ارتباطات 1393

به نام آنکه جان را فکرت آموخت

این پرتال برای تبادل اطلاعات دانشجویان ورودی 93 مقطع ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان ایجاد شده است.
امید آنکه بتوانیم با تعامل ، همفکری ، مشارکت و ارتباطی پویا با یکدیگر در فرایند ارتقا علمی خود و سایر دوستان و همکلاسی ها سهیم باشیم .
بدیهی است مسیرمشترک پیش رو با دریافت نظرات ارزشمند استادان و مشارکت فعال مخاطبان گرامی این وبگاه پربارتر و غنی تر خواهد شد.

مدیر وبلاگ : ناصر برفرازی

barfarazi@gmail.com

پیوندها

۲۸ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

فیلم تهران انار ندارد در کلاس ارتباطات و توسعه به نمایش درآمد

ناصر برفرازی | شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵ ق.ظ

 آخرین جلسه درس ارتباطات و توسعه در آبان ماه به نمایش فیلم "تهران انار ندارد " اختصاص یافت. در این جلسه که روز چهارشنبه 27 آبان ماه تشکیل شد، کنفرانس هفته گذشته با موضوع کتاب " چرا ایران عقب ماند و غرب پیش رفت؟"  توسط همکلاسی محترم آقای آمیقی ادامه یافت و در ادامه نیز فیلم تهران انار ندارد به نمایش در آمد.

"تهران انار ندارد" مستندی انتقادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی درباره تهران و تاریخچه آن است، که در عین حال به واسطه موزیکال و طنز بودن فیلم، وجهی سرگرم کننده نیز پیدا می‌کند. این فیلم را دو نفر روایت می‌کنند. یکی نصرت کریمی است که از تهران قدیم صحبت می‌کند و دیگری مسعود بخشی نویسنده و کارگردان فیلم که ظاهراً دارد گزارش تهیهٔ فیلم ناتمام خود را به مقامات می‌دهد و مشکلات بی شمارش را در جریان ساختن فیلم شرح می‌دهد.

  • ناصر برفرازی

حوادث تروریستی پاریس در کلاس حقوق بین الملل بررسی شد

ناصر برفرازی | شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۱۳ ق.ظ

کلاس حقوق بین الملل ارتباطات با تحلیل حوادث تروریستی پاریس از سوی دکتر طوسی معتمد برگزار شد. در این جلسه دکتر طوسی به حوادث رخ داده شده در پاریس اشاره کرده و تحلیل خود را از وقایع تروریستی بیروت و پاریس و واکنش جامعه جهانی به این حملات تروریستی ارائه کردند.

در ادامه کنفرانس " رابطه ایران وآلمان در زمان رضا شاه " توسط خانم ها خیبری ، بقایی و جلیلی ارائه شد.گفتنی است  این جلسه در روز چهارشنبه 27 آبان ماه  در دانشکده علوم انسانی تشکیل شد.

  • ناصر برفرازی

روزنامه نگاری زرد چیست؟

ناصر برفرازی | سه شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۰۴ ب.ظ

منبع - وبلاگ  مطالعات فرهنگی و رسانه

روزنامه نگاری زرد  در آمریکا و تقریبا در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم شکل گرفت. علت استفاده از واژه زرد به داستان های محبوب کودکان و نوجوانان بر می گردد که در  آن اسم یکی از قهرمانان این داستان ها که بسیار هم طرفدار پیدا کرده بود با اسم زرد نوشته می شد. این نوع داستان ها روی اوراق یک برگی با کیفیت پایین، قیمت بسیار ارزان و تیراژ بالا تولید می شد. این نشریات ارزش خبری چندانی نداشتند و بیشتر محتوای آنها تفریحی و تفننی بود. اخبار ارائه شده در آنها پیرامون کودکان ، قتل عروسی ، روابط خصوصی افراد معروف و... بود....

  • ناصر برفرازی

جنگ جهانی دوم در یک نگاه

ناصر برفرازی | سه شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۲۷ ب.ظ

 منبع - سایت جبهه جهانی مستضعفین

جنگ جهانی دوم نشان داد که چگونه انسان‌های مدعی تمدن، حقوق بشر و دموکراسی، بدون اعتقاد به دین و خداوند یکتا، به حیواناتی وحشی و خون‌خوار تبدیل می‌شوند که قادرند ده‌ها میلیون زن و کودک و پیرمرد بی‌گناه را به خاک و خون بکشند.جنگ جهانی دوم، جنگی فراگیر بین سپتامبر ۱۹۳۹ تا اوت ۱۹۴۵ بود که بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرد و جنگ دول متحد و متفق حدود ۷۰ میلیون نفر را به کام مرگ فرستاد.

در ادامه مطلب دلایل آغاز جنگ جهانی دوم ، روزشمار جنگ، نقش آمریکا در جنگ جهانی  و تاثیرات و تبعات آن در جهان را مرور خواهیم کرد.

  • ناصر برفرازی

جامعه ایرانی، بی‌نیاز از خواندن!

ناصر برفرازی | سه شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۲۸ ق.ظ


علی روانخواه

قدس آنلاین: تلاش‌های دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ در طول بیست و یک دوره برگزاری نمایشگاه مطبوعات، درراستای حمایت و بهبود کمی و کیفی مطبوعات و نشریات کشور قابل تفسیر است، اما آمار و ارقام نشان از آن دارد که حال و روز نوشتار در این مُلک، چندان خوش نیست و باوجود رشد تصاعدی تحصیل، خواندن و یا خواندن روزنامه‌ها و نشریات به عنوان یک شاخص مطالعه، متاعی کم‌بها در جامعه ایرانی است.

  • ناصر برفرازی

فایل پاورپوینت جزوه تحلیل محتوای دکتر عظیمی آماده ارائه شد

ناصر برفرازی | جمعه, ۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۲۶ ق.ظ

جزوه تکمیل شده درس تحلیل محتوا ( تا تاریخ 22 آبان ماه ) تالیف سرکارخانم دکتر عظیمی که در قالب پاورپوینت آماده شده است جهت بهره برداری دانشجویان گروه  تقدیم می گردد.

جهت دریافت جزوه تحلیل محتوا کلیک کنید
حجم: 277 کیلوبایت

  • ناصر برفرازی

تعریف عملیاتی مفاهیم در درس تحلیل محتوا تدریس شد

ناصر برفرازی | جمعه, ۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۳۲ ق.ظ

تعریف عملیاتی مفاهیم و ویژگی های نظام طبقه بندی در درس تحلیل محتوا  تدریس شد . دکتر حامد بخشی در کلاس تحلیل محتوا که روز پنجشنبه 21 آبان ماه برگزار شد در مورد تعریف مفهومی و عملیاتی مفاهیم، ویژگی های یک نظام طبقه بندی از نظر جامعیت و مانعیت، شیوه های قیاسی و استقرایی در نظام طبقه بندی و نحوه ساخت درختواره مفاهیم عملیاتی با ذکر مثال های متعدد، توضیحات  مبسوطی ارائه کردند.

در ادامه چند تن از دانشجویان موضوعات خود را با ذکر واحد تحقیق ارائه کردند و استاد به رفع نواقص و ایرادات تکالیف ارائه شده پرداخت.

تکلیف شماره 4

الف- یک تعریف مفهومی مناسب با مراجعه به متون و منابع ( همرا ه با ارجاع) ارائه دهید.

ب- یک تعریف عملیاتی ارائه کنید.

ج- برای مفهوم اصلی تحقیق خود یک نظام طبقه بندی مناسب ( حداقل سه پله ای) در الی درختواره ای یا جدولی ارائه دهید

گفتنی است مهلت ارائه این تکلیف تا دو  جلسه آینده می باشد.

  • ناصر برفرازی

ضرایب همبستگی کندال،پیرسون و اسپیرمن تدریس شد

ناصر برفرازی | جمعه, ۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۲۱ ق.ظ

کلاس کاربرد کامپیوتر در پژوهش های ارتباطی با ادامه بررسی و تحلیل جداول دو متغیره ادامه یافت . در این جلسه که روز چهارشنبه 20 آبان برگزار شد استاد ایمانیان با مرور مجدد مطالب گذشته توضیحاتی در خصوص مرتب سازی داده ها بر اساس متغیر مورد نظر، توزیع نرمال داده ها، استفاده از ضریب همبستگی پیرسون برای دو متغیر کمی داری توزیع نرمال ، استفاده از ضریب همبستگی اسپیرمن برای دو متغیر کمی فاقد توزیع نرمال و استفاده از ضریب همبستگی کندال برای دو متغیر کیفی ترتیبی ارائه کردند.

ایشان برای هفته آینده از دانشجویان گروه خواستند آزمون کی(خی) دو ، ضریب همبستگی کندال ، پیرسون و اسپیرمن را همراه با رسم جداول دو متغیره مربوطه در یک فایل آماده کرده و  به عنوان تکلیف ارائه دهند.

  • ناصر برفرازی

کتاب چرا ایران عقب ماند و غرب پیش رفت؟ در کلاس توسعه ارائه شد

ناصر برفرازی | جمعه, ۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۰۴ ق.ظ

کلاس ارتباطات و توسعه با ارائه خلاصه کتاب " چرا ایران عقب ماند و غرب پیش رفت؟" نوشته دکتر علمداری برگزار شد. در این جلسه همکلاسی محترم آقای نکوزاد خلاصه ای از سه فصل نخست کتاب را ارائه کرده و با نگاه انتقادی موضوعات مطروحه در کتاب را مورد بررسی قرار داد. در این جلسه تسلط ارائه دهنده کنفرانس برموضوع و مشارکت فعال دانشجویان در بحث شایان توجه بود به نحوی که این تعامل و مشارکت فعال مورد تایید و تشویق استاد امیرپور نیز قرار گرفت.

گفتنی است با توجه به طولانی شدن کنفرانس مقرر شد 4 فصل دیگر کتاب توسط آقای آمیقی در جلسه بعد ارائه شود.

این کلاس روز چهارشنبه 20 آبان ماه در کلاس 313 دانشکده علوم انسانی برگزار شد.


  • ناصر برفرازی

کلاس حقوق بین الملل ارتباطات روز چهارشنبه 20 آبان ماه با ارائه دو کنفرانس برگزار شد. در این جلسه دکتر طوسی معتمد ضمن بررسی اجمالی وضعیت مطبوعات در ایران بر ضرورت آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان رشته علوم ارتباطات به حوزه رسانه های مکتوب تاکید کردند. ایشان باطرح نظریه حوزه عمومی هابرماس اشاره کردند رسانه ها یکی از شکل های نهادی حوزه عمومی بوده و حد واسط میان جامعه مدنی و دولت می باشد.

در ادامه سرکارخانم حسن آبادی با موضوع " اصول بین المللی اخلاق حرفه ای در روزنامه نگاری" و آقای رحمتی زاده با موضوع " حضور آمریکا در جنگ های جهانی اول و دوم " کنفرانس های خود را ارائه کردند.

دکتر طوسی در این جلسه مقاله "حال روزنامه ها بد است " نوشته احسان سلطانی از روزنامه آفتاب یزد را در اختیار دانشجویان قرار دادند و به عنوان یک سوال امتحانی بر آن تاکید کردند. همچنین موضوع جنگ جهانی اول و دوم چگونه بر رشد و حضور امریکا در جهان تاثیر گذاشت را به عنوان سوال امتحانی طرح کردند.


جهت دریافت مقاله اینجا کلیک کنید
حجم: 44.5 کیلوبایت

  • ناصر برفرازی