پایگاه اطلاع رسانی علوم ارتباطات 1393

وبلاگ دانشجویان ارشدعلوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی-واحد قوچان

پایگاه اطلاع رسانی علوم ارتباطات 1393

وبلاگ دانشجویان ارشدعلوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی-واحد قوچان

پایگاه اطلاع رسانی علوم ارتباطات 1393

به نام آنکه جان را فکرت آموخت

این پرتال برای تبادل اطلاعات دانشجویان ورودی 93 مقطع ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان ایجاد شده است.
امید آنکه بتوانیم با تعامل ، همفکری ، مشارکت و ارتباطی پویا با یکدیگر در فرایند ارتقا علمی خود و سایر دوستان و همکلاسی ها سهیم باشیم .
بدیهی است مسیرمشترک پیش رو با دریافت نظرات ارزشمند استادان و مشارکت فعال مخاطبان گرامی این وبگاه پربارتر و غنی تر خواهد شد.

مدیر وبلاگ : ناصر برفرازی

barfarazi@gmail.com

پیوندها

۱۷ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

حمایت از روزنامه نگاران در ماموریت های خطرناک

ناصر برفرازی | پنجشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۷ ب.ظ




کمیته حمایت از روزنامه نگاران (CPJ) یک سازمان مستقل و غیر انتفاعی است که در سال ۱۹۸۱ در نیویورک آمریکا تأسیس شد. این کمیته با اعتقاد به اصل «لزوم مطبوعات آزاد برای رشد جوامع مدنی» از حقوق روزنامه نگاران سراسر جهان در راستای تهیه گزارش‌های مبتنی بر واقعیت، بدون هراس از تبعات انتشار آن، دفاع می‌کند. موسسان CPJ گروهی از خبرنگاران آمریکایی (در حوزه اخبار خارجی) بودند که نیاز به تشکیل چنین سازمانی را برای محافظت از روزنامه نگاران در مقابل حکومت‌های خودکامه، اقتدارگرا و دیگر دشمنان روزنامه نگاری مستقل بیش از سایرین درک کرده بودند.

  • ناصر برفرازی

آموزش spss ؛ دستور recode یا کد گذاری مجدد

ناصر برفرازی | پنجشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۱ ب.ظ


دستور recode   یا کدگذاری مجدد  یکی از دستورات پرکاربرد در SPSS محسوب می‌شود و کاربردهای زیادی برای شما دارد. شما قبل از انجام تحلیل آماری باید داده‌های خود را با این دستور اصلاح کرده و گاهی اوقات نوع نمره‌گذاری را در آن تغییر دهید.

این دستور در سه مورد کاربرد بسیاری دارد که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره می‌گردد....

  • ناصر برفرازی

نحوه recode و جمع کردن داده ها ( compute) در spss

ناصر برفرازی | پنجشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۵۷ ب.ظ

منبع- وبلاگ آمار وپژوهش های اجتماعی

وقتی شما پروژه ای رو به صورت پرسشنامه ای انجام میدین بعد از طراحی پرسشنامه و تعیین حجم نمونه پرسشنامه رو در سطح جامعه مورد نظر توزیع می کنین و پس از تکمیل شدن جمع اوری کرده و مراحل زیر رو باید انجام دهید....

  • ناصر برفرازی
روز چهارشنبه 25 آذرماه  از ساعت 14 کلاس کاربرد کامپیوتر در پژوهش های ارتباطی در کارگاه رایانه ساختمان دکتر جوانبخت تشکیل شد. در این کلاس استاد ایمانیان مجددا درس هفته گذشته را به طور کامل و با ذکر مثال  تدریس کردند . در این جلسه نحوه تغییر داده ها ی یک متغیر از طریق دستور compute  و همچنین کد کذاری مجدد داده ها یا recode  کردن آموزش داده شد. استاد ایمانیان تاکید کردند که این بخش قطعا یکی از سوالات امتحان کتبی خواهد بود.
گفتنی است استاد اعلام کردند امتحان عملی این درس روز  چهارشنبه 9 دی ماه برگزار خواهد شد
  • ناصر برفرازی

کتاب عقلانیت و آینده توسعه یافتگی در کلاس توسعه ارائه شد

ناصر برفرازی | پنجشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۴۰ ب.ظ

در کلاس ارتباطات و توسعه که روز چهارشنبه 25 آذرماه با تاخیر و در ساعت 12 تشکیل شد، خلاصه ای از کتاب عقلانیت و آینده توسعه یافتگی تالیف دکتر سریع القلم توسط سرکار خانم زردکانلو یکی از دانشجویان گروه ارائه شد. در ادامه نیز استاد محترم دکتر امیر پور توضیحات مبسوطی در تکمیل مباحث طرح شده در کتاب بیان کردند.

در ادامه این پست خلاصه ای از کتاب عقلانیت و آینده توسعه یافتگی جهت بهره برداری همراهان ارتباطی تقدیم می گردد.


جهت دریافت خلاصه کتاب اینجا کلیک کنید
حجم: 122 کیلوبایت


  • ناصر برفرازی

نظرات دکتر سریع القلم در خصوص راهکارهای توسعه در کلاس حقوق بین الملل ارتباطات نقد وبررسی شد. در این جلسه که روز چهارشنبه 25 آذرماه در دانشکده علوم انسانی برگزار شد دکتر طوسی معتمد ضمن توزیع  وبازخوانی مقاله ای که سخنان دکتر سریع القلم در آن درج شده بود ، نظریات ایشان را مورد نقد قرار دادند و در خصوص تفاوت کشورهای توسعه یافته ای چون آلمان و سایر کشورهای در حال توسعه توضیحاتی ارائه کردند.

در ادامه نیز سه تن از دانشجویان گروه ( آقایان رضایی،برزگر و داودی منش ) تحقیق خود را در خصوص وضعیت خبرنگاران در جهان و حقوق آنان  در قالب فیلم و پاورپوینت ارائه کردند.

  • ناصر برفرازی

صد نکته در پایان نامه نویسی

ناصر برفرازی | دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۴۹ ق.ظ

پایان نامه نخستین کار تحقیقی مفصل و جدی دانشجویان می باشد که اغلب انجام این کار با دشواری هایی همراه است.برای حل این مشکلات دانشجویان باید با فرایند تدوین و نگارش پایان نامه آشنا شده و از مهارت های لازم در این خصوص بهره مند شوند.

در ادامه این پست مقاله ای تقدیم می گردد  که تصویری کلی از این فرایند در اختیار دانشجویان قرار می دهد. این مقاله تالیف دکتر یزدان منصویان عضو هیات علمی دانشگاه تربیت معلم تهران می باشد که در ماهنامه کتاب ماه کلیات در تیرماه 1389 به چاپ رسیده است.


جهت دریافت مقاله اینجا کلیک کنید
حجم: 3.35 مگابایت

  • ناصر برفرازی
  • ناصر برفرازی

تاریخچه اجمالی تدوین اعلامیه حقوق بشر

ناصر برفرازی | يكشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۰۲ ب.ظ

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،اصطلاح «حقوق بشر» اولین بار در تاریخ بشریت در جریان «انقلاب کبیر فرانسه» در سندی تحت عنوان «اعلامیه ی حقوق بشر و شهروند» عنوان شد. این سند که در تاریخ 26 اوت 1789 به تصویب مجلس ملی فرانسه رسید در سال 1793 به عنوان دیباچه ی قانون اساسی فرانسه پذیرفته شد . نه تنها فرانسه که تا مدت های مدید، قوانین اساسی کشور های زیادی مبتنی بر الهام گیری از این اعلامیه حقوق بشر و شهروند بود. در واقع می توان گفت اعلامیه حقوق بشر و شهروند فرانسه، به ظاهر مانیفست حقوقی عصر روشنگری است....

  • ناصر برفرازی

چرا کوروش پایه گذار اولین اعلامیه حقوق بشر است؟

ناصر برفرازی | يكشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۵۱ ب.ظ

منبع- سایت 020

یکی از مهم ترین وقایع در تاریخ قدیم, فتح بابل توسط کوروش کبیر, پادشاه پارسی است.

در 4 اکتبر سال 539 قبل از میلاد, ارتش ایران وارد شهر بابل شد که پایتخت دولت بابل بود (در عراق مرکزی). این یک لشکرکشی بدون خونریزی بود و هیچ اسیری گرفته نشد. بعداً در 9 نوامبر, کوروش پادشاه ایران از شهر بازدید کرد. تاریخ بابل چنین می گوید که کوروش با استقبال و تبریک مردم مواجه شد. مردم به علامت احترام و صلح sulmu یک گذرگاه از شاخه های سبز مقابل او گستردند. کوروش از همه بابلی ها در صلح استقبال کرد و صلح را به شهر آنها آورد....

  • ناصر برفرازی