پایگاه اطلاع رسانی علوم ارتباطات 1393

وبلاگ دانشجویان ارشدعلوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی-واحد قوچان

پایگاه اطلاع رسانی علوم ارتباطات 1393

وبلاگ دانشجویان ارشدعلوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی-واحد قوچان

پایگاه اطلاع رسانی علوم ارتباطات 1393

به نام آنکه جان را فکرت آموخت

این پرتال برای تبادل اطلاعات دانشجویان ورودی 93 مقطع ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان ایجاد شده است.
امید آنکه بتوانیم با تعامل ، همفکری ، مشارکت و ارتباطی پویا با یکدیگر در فرایند ارتقا علمی خود و سایر دوستان و همکلاسی ها سهیم باشیم .
بدیهی است مسیرمشترک پیش رو با دریافت نظرات ارزشمند استادان و مشارکت فعال مخاطبان گرامی این وبگاه پربارتر و غنی تر خواهد شد.

مدیر وبلاگ : ناصر برفرازی

barfarazi@gmail.com

پیوندها

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

تکنولوژی ارتباطات از منظر شهید مرتضی آوینی

ناصر برفرازی | يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۷ ق.ظ

منبع - سایت شهید آوینی

«تکنولوژی ارتباطات اکنون کره‌ی زمین را به یک دهکده‌ی بزرگ تبدیل کرده است».
این سخن که اکنون یکی از مشهورات عام افکار عمومی در سراسر جهان است تبعاتی دارد که عموم کسانی که سخنانی از این قبیل بر زبان می‌رانند ـ جز مصادر نخستین آن ـ از این تبعات بی‌خبرند. آنچه که توسط این «شبکه‌ جهانی ارتباطات» به مردم سراسر کره‌ی زمین انتقال می‌یابد «اطلاعات» است؛ «اطلاعاتی حامل یک فرهنگ واحد منشأ گرفته از عقل علمی جدید». آنچنان که در «علم ارتباطات» می‌گویند، این «اطلاعات» مجموعه‌ای از «علائم و نشانه‌ها» هستند که باید آنها را در واقع «صورت تبدیل یافته‌ی فرهنگ» خواند.

  • ناصر برفرازی

مهلت ثبت نام عتبات دانشگاهیان تا ۲۷خردادتمدید شد

ناصر برفرازی | يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۶ ق.ظ


به گزارش لبیک، حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به اشتیاق و تقاضای پرشور دانشگاهیان در ثبت نام پانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان گفت: تاکنون بیش از ۶۰ هزارنفر از دانشگاهیان متقاضی اعزام پانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان در سایت لبیک ثبت نام کرده اند و با توجه به این استقبال مهلت ثبت نام تا ۲۷ خردادماه تمدید می گردد.

فقیهی با اشاره به ظرفیت محدود اعزام های دوره عتبات دانشگاهیان گفت: یکی از دلایل اصلی اینکه اعزام ها به صورت دوره ای صورت می گیرد برگزاری برنامه های فرهنگی متمرکز و همچنین نبودن بازه های اعزام در زمان امتحانات دانشگاهی است. بر این اساس اعزام پانزدهمین دوره از اول مردادماه آغاز خواهد شد و تا هشتم آبان ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد گفت: تا کنون بیش از ۶۰ هزار نفر اعم از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه ها ثبت نام کرده اند که بیشترین متقاضیان دانشجویان متاهل می باشند. دانشجویان پسر مجرد و دختران مجرد نیز تعداد قابل توجهی از ثبت نام را به خود اختصاص داده اند .


  • ناصر برفرازی

با ساختار روزنامه یا خبرگزاری آشنا شوید

ناصر برفرازی | يكشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹ ق.ظ

 نویسنده - مجید باروت کوب زاده

نامگذاری قرن بیست و یکم به عنوان عصر ارتباطات (مدیاکراسی) ناظر بر نقش فزاینده رسانه‌های گروهی در جنبه‌های مختلف زندگی انسان معاصر است. کمک به بشریت در شناخت بیشتر نسبت به خود، دیگران و جهان پیرامون خویش، بخشی از کارکرد رسانه‌های جمعی را شامل می‌شود. وسایل ارتباط جمعی که کارگزاران فرهنگی جدید محسوب می‌شوند، در فرایند هویت‌یابی و شکل‌گیری صورت‌های مختلف فرهنگی از جایگاه در خور توجهی برخوردارند.

در این رهگذر، خبر به عنوان یکی از اساسی‌ترین بروندادهای رسانه و دستمایه اشکال مختلف فرآورده‌های آن از جمله تحلیل، گزارش، مقاله و ... از نقش محوری برخوردار است. به نظر می‌رسد با نگاهی علمی و بهره‌گیری از تکنیک‌های روزآمد در تهیه، پردازش و عرضه اخبار، می‌توان ضمن تأمین رضایت همگانی زمینه ماندگاری و تعامل را در فضای رقابتی و ساختار پیچیده رسانه‌ها فراهم آورد. در ابتدا، نگاهی داریم به ساختاری که در آن روزنامه‌ها و اخبار تولید و به جامعه منتقل می‌شود.

  • ناصر برفرازی

راهنمای دسترسی به برنامه جلسات دفاع پیش رو در دانشگاه

ناصر برفرازی | سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰ ق.ظ


با توجه به الزامی شدن شرکت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سه جلسه دفاع؛  جهت سهولت دسترسی دانشجویان به عناوین پایان نامه‌های گذشته و مشاهده برنامه جلسات دفاع پیش رو، دو بخش "جستجو در بین عناوین پایان نامه ها" و "دفاع‌های پیش رو" در سیستم جامع دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان راه اندازی شد.

جهت مشاهده راهنمای تصویری استفاده از این خدمات به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

  • ناصر برفرازی

ثبت نام عتبات دانشگاهیان در سایت لبیک آغاز شد

ناصر برفرازی | دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۰۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، ثبت‌نام پانزدهمین مرحله اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از امروز، دوشنبه ۱۰ خرداد ماه در سایت لبیک آغاز شد.

متقاضیان تشرف به عتبات عالیات جهت ثبت نام از ۱۰ لغایت ۲۵ خرداد ماه می توانند به سایت لبیک به نشانیwww.labbayk.ir مراجعه کنند.قرعه کشی روز۲۹ خرداد ماه انجام می شود و برگزیدگان از سایت لبیک اعلام می شوند.

اعزام دانشجویان به عتبات عالیات از اول مرداد ماه آغاز و تا ۸ آبان ماه ادامه خواهد یافت و در این مدت بیش از ۱۳۰۰۰ نفر از دانشگاهیان سراسر کشور به صورت زمینی و هوایی به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

اساتید،دانشجویان متاهل،دانشجویان دختر،پسران دانشجو و کارمندان دانشگاه ها می توانند جهت ثبت نام و اعزام به عتبات عالیات اقدام نمایند.


برای ورود به سامانه ثبت نام عتبات دانشگاهیان کلیک کنید

  • ناصر برفرازی

قاب ارتباط؛ مهارش کن

ناصر برفرازی | دوشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۷ ق.ظ

  • ناصر برفرازی