مهر؛ ماه شکوفایی علم و دانش مبارک باد
- ۰ نظر
- ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۱۲
هشت سال نخست دهه اول انقلاب، ایران گرفتار جنگ تحمیلی عراق بود و تمام مسائل کشور و از جمله مطبوعات زیر سایه مساله جنگ قرار داشت. مطرحترین روزنامهای که دو هفته پیش از جنگ منتشر شد، روزنامه «میزان» بود. در دوره جنگ ۶۳ تن از اصحاب مطبوعات در جبهههای جنگ به شهادت رسیدند و روزنامهنگاران ایرانی مدت زمانی زیر موشکباران و بمباران تهران به انجام وظایف خود مشغول بودند. مطبوعاتیهای ایران در دوران جنگ تجارب ارزندهای به دست آوردند، که تاکنون مکتوب نشده است.....
همراهان ارتباطی
پادکست آموزشی دیگری با عنوان" رسانههای نو و شکستن انحصار " با صدای آقای مازیار ناظمی از خبرنگاران و گویندگان رادیو و تلویزیون تقدیم می گردد.
منبع- مرکز آموش و پژوهش همشهری
جهت دریافت پادکست اینجا کلیک کنید
حجم: 1.91 مگابایت
منبع -سایت اتحادیه مطبوعات محلی استان های کشور
“روزنامه “واژه ای کلی وعامی است که به نشریات اطلاق میگردد.
به نقل از دکتر معین، “مطبوعات” در زبان فارسی واژه ایست که از عربی وارد زبان فارسی شده وجمع مطبوعه است، که ترجمه ی تحت الفظی آن چاپ شده است . از همین رو به نشریات و روزنامه ها مطبوعات می گویند.
از دیگر واژه هایی که در زبان فارسی به برخی از نشریات گفته میشود” جریده” است ، بطور خلاصه در جریده حوادث ، اخبار ، رساله های علمی و ادبی وسیاسی واخبار وقت و جزآن… منتشر می شود.....
براساس اعلام آموزش دانشگاه برنامه درسی نیمسال اول سال تحصیلی 95-1394 رشته علوم ارتباطات اجتماعی اعلام شد. در این اطلاعیه آمده است:
انتخاب واحد به صورت اینترنتی و بر اساس جدول زمانبندی انجام می گیرد و خارج از آن امکان پذیر نمی باشد. الزامی به مراجعه دانشجویان به آموزش نمی باشد. در صورت نیاز کارشناسان محترم آموزش در ایام انتخاب واحد پاسخگوی سئوالات آموزشی دانشجویان محترم خواهند بود.
با توجه به اینکه درس ها در این نیمسال در دو گروه ارایه شده است، دانشجویان ورودی 93 موظفند دروس مورد نظر خود را فقط از یک گروه انتخاب نمایند در غیراینصورت، بروز هر گونه مشکل آموزشی بعهده خود دانشجویان می باشد.
رعایت انتخاب حداقل و حداکثر مجاز واحد در ترم و دروس پیش نیاز – هم نیاز به عهده دانشجویان محترم می باشد.
تحلیل محتوا به عنوان یکی از روش های تحقیق، سال هاست که مورد توجه بسیاری از پژوهشگران در رشته های مختلف قرار گرفته است.در تحلیل محتوا، پژوهشگر به جای آن که نگرش ها،باورها و دیدگاه های افراد را از طریق پرسشنامه مورد مقایسه و بررسی قرار دهد، پیام هایی را که تولید کرده اند مورد تجزیه وتحلیل قرار می دهد. هدف این کتاب معرفی این روش و چگونگی انجام ان است.
این نوشتار تالیف دکتر نعیمی است و چاپ نخست ان در سال 1380 توسط اداره کل تبلیغات معاونت امور مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در 19 صفحه منتشر شده است .
جهت دریافت کتاب اینجا کلیک کنید
حجم: 8.31 مگابایت
همراهان ارتباطی
با توجه به نیاز دانشجویان به جستجوی موضوع و مباحث علمی مورد نیاز، در ادامه چند پایگاه اطلاعاتی فارسی پراستفاده معرفی خواهد شد که در جستجوی مقالات و پایان نامه های فارسی بسیار مفید و کاربردی می باشد.....
منبع - دبیرخانه شورای عالی فرهنگی
دکتر زارعیان مخاطب را اینگونه تعریف میکند: «مخاطب کسی است که داوطلبانه به محتوا یا رسانه مشخصی روی میآورد؛ مخاطب گروهی از افراد هستند که ارتباطگر میخواهد به آنان دسترسی داشته باشد و با آنها ارتباط برقرار کند؛ و در نهایت، مخاطب کسانی هستند که سازمان یا شرکت قصد دارد پیامهای خود را با اهداف مشخص به آنها منتقل کند. مخاطب به طور ساده به خوانندگان، بینندگان، شنوندگان یکی از کانالهای رسانهای یا هر محتوا و نمایشی اشاره دارد»......
منبع - وبلاگ نکته ها و گفته ها
1513میلادی / 892 هجری شمسی
هنگامی که پرتغالی ها با علاقه کامل به کشف سواحل آفریقا و آسیا مشغول بودند، اسپانیائی ها متوجه مغرب شده اقدامات کریستف کلمب را تعقیب کردند: بالبوئا تنگه پاناما و اقیانوس کبیر را در همین سال و دیگر کاشفان، مکزیک، فلورید و ریودولاپلاتا را کشف نمودند. گذشته از این ملت های دیگری هم در این راه قدم گذاشتند. انگلیسی ها به لابرادور و فرانسویان به کانادا رسیدند. یکی از دریانوردان ایتالیائی به نام «آمریگو وسپوچی» به دستور دولت اسپانیا و پرتغال چهار سفر کرد و امریکا به نام او نامگذاری شد، چون کریستف کلمب متوجه نشده بود که این سرزمین، خشکی تازه ایست و دنباله آسیا نمی باشد.[1]...........